Pridané dňa od oko

Bratislava,  23.októbra 2015 – Vysokoškoláci za najväčší benefit budúcich zamestnávateľov označujú kolektív a firemnú kultúru. Vyplýva to z prieskumu, ktorý občianske združenie Nexteria uskutočnilo na vzorke vyše 400 študentov. Najlákavejším zamestnávateľom ostáva pre nich aj v tomto roku spoločnosť Google.

Občianske združenie Nexteria uskutočnilo prieskum medzi študentami bratislavských vysokých škôl ekonomického a manažérskeho zamerania.  Prieskum sa zameriaval aj na faktory, ktoré vplývajú na ich výber budúceho zamestnávateľa. Až polovica študentov podľa neho za najdôležitejšiu oblasť označuje ľudí a kultúru. „Možnosti kariérneho rastu a výška platu sú pre študentov takmer rovnako dôležité ako pracovný kolektív. Naopak, len malý počet z nich sa pri výbere necháva ovplyvniť referenciami kamarátov a známych,“ vysvetľuje Radoslav Tausinger z organizácie Nexteria.

Google, ESET a Tatra banka stále najžiadanejší

V rebríčku najžiadanejších zamestnávateľov nenastali na popredných miestach oproti minulému roku zmeny. Prvenstvo si drží americký IT gigant Google, nasledovaný slovenskými spoločnosťami ESET a Tatra banka.

Tomáš Hasala, CEO organizácie Nexteria hovorí, že firmy, zameriavajúce sa na inovácie a neustály rast, lákajú najviac študentov: „Práve dobrý imidž a firemná kultúra spoločností Google, ESET a Tatra banka sú známe aj medzi mladými, a to firmám dodáva atraktivitu. Mladí chcú nájsť v pracovnom prostredí naplnenie svojich záľub, zdroj príjmov, ale aj motivujúce a inšpiratívne zázemie pre svoj ďalší osobnostný rozvoj.“

Spoločnosti Dell, adidas Group, EY alebo Accenture sa tradične umiestňujú na vrchole rebríčka. Naopak v tomto roku si polepšili firmy ako VÚB, Henkel, Johnson Controls alebo HEINEKEN Slovensko. Úspešné slovenské firmy tento rok okrem ESETu, BUBO a Martinus doplnila aj marketingová agentúra Zaraguza. „Medzinárodné spoločnosti, ale aj tie slovenské, ktoré na medzinárodnom trhu pôsobia, sú atraktívne aj možnosťou čiastočného pôsobenia v zahraničí alebo cestovaním, čo za smerodajné označil takmer každý piaty študent,“ hovorí Tausinger.

biznis noc 2015_rebricky_finaldata_1

Podujatie NOC Business 2015 pre kariérne príležitosti

Predstavitelia najžiadanejších spoločností, ale aj ďalší odborníci na kariérny rast mladých sa stretnú
11. novembra v Bratislave na podujatí Night of Chances (NOC) Business 2015. Študenti tak získajú jedinečnú príležitosť stretnúť a porozprávať sa s poprednými predstaviteľmi firiem a organizácií.  Očakávaná je účasť CEO až 15-tich firiem: „Po štyroch úspešných ročníkoch očakávame, že jubilejný piaty ročník pritiahne historicky najvyšší počet účastníkov. Prinášame totiž zaujímavých hostí a rozširuje sa aj účasť firiem, čo zvyšuje šance na naštartovanie kariéry u študentov. Doterajšie podujatia navštívili stovky mladých a práve u nás, na NOCi, sa viacerým z nich podarilo nakopnúť svoju vysnenú kariéru,“ motivuje Radoslav Tausinger z Nexterie, ktorý je aj gestorom projektu Night of Chances.

biznis noc 2015_rebricky_finaldata_2

 

Kontakt pre médiá:

Sergej Danilov
PR Nexteria
pr@nexteria.sk
+421 917 104 294

nexteria