wim-hof-emerging-from-the-icy-cold-water-the-wim-hof-method-photo-credit-henny-boogertImunitný systém
nás chráni pred chorobami a zápalom, ktoré sú spôsobené baktériami, vírusmi, hubami či tumorovými bunkami. Obsahuje veľké množstvo imunitných buniek, pomocou ktorých je schopný koordinovať imunitnú odpoveď. Je to difúzny orgán, to znamená, že je rozptýlený po celom organizme. Hlavnou úlohou imunitného systému je rozoznať vlastné a cudzie bunky, ako aj tkanivá alebo chemické látky. V jednoduchosti je to likvidátor antigénu.

Každý chce byť zdravý a krásny. Jedinou podmienkou je starať sa o seba a snažiť sa vyhnúť látkam, ktoré skúšajú odolnosť vášho tela. Viem, že je to prosté povedať, ale ak to chcete dodržovať, budete musieť hlboko premýšľať, čím budete kŕmiť vaše telo. Tí, čo sa snažia žiť zdravo, tak pred nimi klobúk dole. Pre ostatných, ktorých veľmi nezaujíma, čo jedia, sú spätí s fastfoodami, choroby či lieky sú ich spoločníkmi a drogy, cigarety, alkohol “kamkovia“, tak majú šancu na nápravu. Máte množstvo príležitostí, ako znovu získať imunitu a byť fit ako je rok dlhý. Samozrejme, nie je to jednoduché, ale dávkou odhodlania a sebazaprením je to možné. Tu je zopár rád, ako si vylepšiť imunitu, ba dokonca, zmení sa vám aj pohľad na svet.

Zbaviť sa nadbytočných kíl

Pri nadváhe vznikajú prebytočné tukové bunky, ktoré ovplyvňujú proces imunitného systému. Vznikajú choroby ako rakovina, cukrovka či srdcové choroby. Najlepší spôsob, ako zaručene odstrániť nadbytočné tuky, je dostatok pohybu a predovšetkým, nájsť si takú fyzickú aktivitu, ktorá vám prinesie nielen radosť, ale aj zaručí výsledok po určitom období konania. Vykonávanie športových aktivít pomáha zvyšovať sebavedomie, odbúrava stres a zbaví vás depresií či úzkostí. Stanete sa atraktívnejší pre svoje okolie, ale predovšetkým pre seba.

Running_Man_Kyle_Cassidy

Otužujte sa pravidelne

Ak postupne naučíte svoje telo na náhle zmeny teploty, tým bude narastať pohotovosť krvných ciev. Budete odolnejší voči chorobám a rýchlejšie sa s nimi popasujete. Najjednoduchší, ale nie najpríjemnejší spôsob je domáce otužovanie. Na záver sprchovania si pustite horúcu a po určitej chvíli studenú vodu. Samozrejme, v pravidelných intervaloch. Avšak, ak máte čas alebo rodinu, čo vlastní wellness centrum, tak mali by ste pravidelne navštevovať saunu.

Smejte sa

Potvrdilo to už mnoho vedcov, potvrdím to aj ja, že smiech lieči a je to nevyčerpateľný dar, ktorý je zadarmo. Smejte sa aj zo seba, to tiež pomáha, ale len v dobrom. Vďaka smiechu sa budete cítiť zdravší, šťastnejší aj sexuálne aktívnejší. Znižuje stres, zvyšuje hladinu endorfínov a bielych krviniek, ktoré zápasia s infekciou v organizme.

6941281-mood-people-happy

Spánok

Potrebný čas na obľúbenú činnosť mnohých z vás je 6 až 9 hodín. Hlavným cieľom je regenerácia organizmu a uvoľnenie myšlienok, výsledkom sú sny. Počas spania sa uvoľňujú aktívne bunky, ktoré bojujú s infekciami a škodlivými baktériami. Už v dnešných časoch nie veľmi slávny 50 cent hovorí: ,, Spánok je pre ľudí, čo sú na mizine’’ a je aj potvrdené, že úspešní ľudia vstavajú skoro. Neodporúča sa spať dlho ani príliš krátko, najoptimálnejšie je 7 hodín. Teraz príde múdrosť. Začni skoro vstávať, dlhšie dni ty budeš mávať a možno, že po čase už nebudeš sám zaspávať, to ti radím, a to môžem očakávať.

Potom tie, ktoré všetci dobre poznajú ako jesť zeleninu a ovocie, vyhnúť sa cukrom a tukom, prijímať bielkoviny(„žiadne gainere” ) a ostatné. Ďalším faktorom, ktorý vplýva na vašu imunitu, je myslenie. Bolo vedecky dokázané, že imunitný systém sa dá ovládať voľou.

Príkladom je holandský držiteľ svetového rekordu, ktorý sa preslávil na základe jeho schopnosti odolávať chladu. Jeho meno je Wim Hof, ale tiež známy pod prezývkou ,,ľadový muž“.

Holandský vedci z medicínskeho centra v meste Nijmegene, podrobne študovali jeho metódy. Zahŕňajú meditáciu tretieho oka, dychové cvičenia, vystavovanie chladu a tibetské Tummo techniky (joga vnútorného srdca). Na základe uvedených techník sa uskutočnil pokus, ktorého sa zúčastnilo 24 osôb. Boli rozdelení na dve skupiny, kde jedna skupina 12-tich členov prešla tréningom daných techník, ďalšia polovica už nebola trénovaná, ale hneď   vystavená pokusu. Všetci boli úmyselné nainfikovaný baktériami vyvolávajúcimi chrípku. Výsledok bol nad očakávania vedcov. Skupina trénovaných ľudí vykazovala menšie množstvo príznakov, aj menej intenzívne prejavy ako tí, čo tréning neabsolvovali.

Aj v Austrálii potvrdili prepojenie vedomia a imunity. Na experimente sa zúčastnilo niekoľko dobrovoľníkov, ktorí si nechali strieknuť histamín – substancia, ktorá predstavuje primárnu úlohu pri väčšinu alergiách. Experiment bol zinscenovaný tak, aby sa vytvorila ilúziu, že látka bola vstrieknutá do falošnej gumenej ruky, pričom reálna injekcia šla do druhej ruky. Výsledkom bolo, že reakcia bola oveľa silnejšia vo falošnej ruke, o ktorej si dobrovoľníci mysleli, že bol do nej vstrieknutý histamín.

images

Čo z toho vyplýva ? Obidve štúdie poukazujú, ako vedomie vplýva na imunitný systém. Znamená to, že vaše nálady , pocity, myšlienky ovplyvňujú chod vášho tela na fyzickej úrovni. Začnite si uvedomovať schopnosť vášho vedomia, naučte sa kontrolovať svoju myseľ, a tým aj imunitu a zdravie. Prestaňte sa ľutovať, sťažovať, zamerajte sa na svetlé stránky života, meditujte a predstavujte seba samého ako zdravého a šťastného človeka.